Un film, o schimbare… Acea schimbare

De curand am vazut un film: The Shift al lui Wayne Dyer

the-shift-wayne-dyer

Mi l-a recomandat o prietena pe numele ei Alina. Si cu Alina e o poveste lunga, cum ne-am cunoscut si cum am ajuns sa fim prietene. O prietenie din aceea in care aparem una in viata celeilalte atunci cand trebuie. Si nu ne sufocam cu telefone doar pentru ca : “Ce faci fata!”. Dar despre Alina va povestesc altadata.

Sa revenim la film. Sa-l vedeti. Neaparat. N-o sa il povestesc acum caci doar povestitor de filme nu eram. Si daca omul a facut filmul mai bine il las pe el sa il povesteasca. Se pricepe mai bine!

Dar are o fraza de inceput care mi-a dat raspunsul la multe intrebari. Incerc sa o citez corect in limba lui Shakespeare:

“Fairly  unprepared we take the step into the afternoon of life. Worst still, we take this step with the false presupposition that our truths and our ideals will serve us as hitter too.  But we can’t live the afternoon of life according with the program of life’s morning. What was great in the morning will be little in the evening. And what in the morning was true in the evening will became a lie.”

Nimic mai adevarat. Doar ca nu prea ne prindem in timp util.

Cam cu vreo 4-5 ani in urma aveam sentimentul clar ca nu mai sunt in povestea mea dar nu intelegeam de ce. Tot ce construisem pana atunci mi se parea  ceva lipsit de sens. Auzeam in jurul meu: ce vrei, ai un super job, o familie frumoasa, casa in Pipera, masini si tu si barba-tu, concedii  in afara in fiecare an… Are you crazy? Esti un om realizat. Si totusi ma simteam ca intr-o poveste care nu era a mea. Am crezut ca e criza de 40. Pe care majoritatea femeilor o au la 30, si pe care eu nu am avut-o la 30. M-am gandit ca m-a ajuns la 40.

mid-life-crisis-art

In realitate se facea dupa-amiaza iar eu ma ghidam inca dupa idealurile de la micul dejun!

Intr-un final am inceput sa realizez dar nu stiam sa definesc!

Intre timp am divortat – adica membrii familiei minunate au fiecare alta familie acum ( eu cu fii-mea, el cu sotia actuala) , nu mai am super job-ul de multinationala care la 25 de ani era visul vietii mele – am alt job cu mai putini bani intr-o firma foarte autohtona si cu foarte putin oameni, nu mai stau in Pipera – OK nici in Ferentari, dar …

La inceput eram sigura ca viata mea s-a sfarsit. Odata cu divortul si apoi cu plecarea din multinationala. Asteptam sa imi sape cineva groapa ca sa intru in ea. Ca eu nu puteam sa o sap caci eram ocupata cu plansul de mila! Si tot atunci cineva, un astrolog la care m-a trimis tot Alina, mi-a spus, dupa o discutie ce trebuia sa tina o ora si a tinut vreo doua : “ abia incepi perioada de schimbare (era imediat dupa divort) . In vreo 3 ani nu vei mai fi nimic din ce esti acum!”  I-am zis in gandul meu (ca nu puteam cu voce tare ca sunt bine crescuta “Baiete, esti idiot!. Pai daca nu mai sunt nimic de ce sunt acum, inseamna ca nu mai sunt deloc. Punct!”  Ei bine, nu mai sunt nimic din ce eram atunci. Si totusi sunt! Am alte prioritati, alte dorinte, alte lucruri care ma fac fericita.

E dupa-amiaza! Abia acum m-am prins. Mi-am dat jos ochelarii de soare!

Sunset on the Mountains

Acum am inteles, mai ales de ce a trebuit sa plec din multinationala. Pentru ca imi pierdeam copilul! De atatea deplasari si venit la 9 seara, dupa ce familia se rupsese in doua, copila mea adolescenta abia intrata la liceu, crezand ca toata lumea e a ei ca doar e la liceu, se pierdea! In cea mai mare schimbare ce avea loc in viata ei de pana atunci, eu lipseam! Si ea aluneca…

Acum inteleg multe! Inca le diger. Dar  am inteles esentialul: nu putem trai dupa-amiaza vietii dupa programul din dimineata vietii!

Urmariti acest film! Va va schimba perspectiva despre viata indiferent daca aveti 30, 40 sau 50 de ani! Fiecare etapa are idelurile ei!

Live your life!

Leave a Reply

