Timp pierdut

Eu seara cand fac dus – ca dimineata ma cam grabesc asa, si dureaza vreo 5 minute doar – deci seara zic, cum stau asa si curge apa pe mine mai scriu cate un articol in gand. Uneori nu mai apuc sa le trec si “pe curat” 🙂

Dar zilele astea am avut o tema care ma preocupa de ceva timp: de ce pierdem noi, unii dintre noi, timp ca sa avem mereu ultimul cuvant. Sa cauti acel ultim cuvant mereu ca sa pui tu punctul… Si incercam sa imi amintesc daca, atunci cand am simulat acele  ultime 5 secunde am revazut toate acele “ultimul cuvant” din viata mea – nu mi-am propus sa mor, doar m-am urcat intr-un montagne russe, adica asta din poza,

@Disneyland Resort Paris, Marne la Vallée, France
Disneyland Resort Paris, Marne la Vallée, France

care e intr-o bezna totala, si in primele 5 secunde de la plecarea de pe loc, care nu e lina, ai impresia ca s-a sfarsit lumea, da’ e tare de tot dupa alea 5 secunde. Atat de tare incat la final,cand am coborat si am incercat sa stau pe doua picioare, am cazut in genunchi 🙂

Deci cum ziceam jur ca nu la asta m-am gandit:  “ce tare, mor, dar am avut ultimul cuvant de x milioane de ori pana acum. Deci nu. Mi-am amintit vreo 3 faze fericite din copilarie, nasterea Ioanei si un flash de la nunta (ca in 5 secunde ce poti sa iti amintesti…iar nasterea Ioanei a mancat 2.5 secunde din cele 5  disponibile 🙂 )

De ce m-a lovit acum acest gand? Pentru ca zilele trecute am trimis un mail cu o prezentare. Prezentare pe care am denumit-o “Company presentation”. Si dupa vreo cateva ore imi vine raspuns inapoi – persoana trebuia sa arunce un ochi sa vada daca am batut campii pe acolo sau nu, si este genul de persana care vrea cu orice pret sa aiba ultimul cuvant, si cand se termina argumentatia intervine acel “nu-ti bate tu capul, asa am zis eu”, altfel o persoana ok – ” as denumi-o Brief Presentation!”  Really?

De multa vreme nu imi mai pierd timpul ca sa caut acel ultim cuvant, dar brusc am realizat ca am pierdut o groaza de timp, si eu, cu asta. Cu ultimul cuvant la un mail, intr-o discutie, in orice … Si pierdeam timp cu cautatul “cuvantului”, cu scrisul lui, cu frustrarea ca uneori nu il gaseam… Am pierdut ore scriind un mail – nu neaparat de job,  chiar si ex-sotului in timpul divortului, ca sa ii explic eu cu stau lucrurile defapt … Sau Ioanei mele ca doar eu sunt mama, nu? Si m-am intrebat de ce faceam asta? Pentru ca trebuia sa am dreptate. Si pentru ca trebuia sa corectez ceva nu? Si pentru ca orgoliul meu nu accepta ca poate celalalt are dreptate, un punct de vedere sau poate amandoi avem dreptate caci dreptatea este relativa. O prostie! Si inteleg acum foarte bine zicerea ca “daca n-ai nimic de spus (frumos)  mai bine taci.”  Nu este ceva ce mi-am propus ci ceva ce a venit dinauntrul meu. Inconstient mi-am dat seama ca a avea mereu ultimul cuvant nu inseamna ca esti implinit, ca esti bun in ce faci sau ca esti “the one”. Dimpotriva. Iti pierzi timp demonstrand doar ca esti un om cu frustrari ce-si cauta “aprecierea” in lucruri mici si de multe ori  inutile.

Daca as pune cap la cap minutele folosite in viata mea ca sa caut si dau acel ultim cuvant, si as folosit doar jumate ca spun doar “e ok asa cum spui/zici/scrii”, daca era cazul, si cealalta jumatate sa nu spun/scriu nimic , tot as castiga vreo 3  luni in care sa fac altceva. Pe bune! Sa citesc, sa ascult muzica, sa ma uit pe geam sau sa stau degeaba!

Fiindca in final nu am fost mai buna avand ultimul cuvant chiar tot timpul. Uneori chiar am pierdut! Desi aparent am castigat!

Asa ca acum recuperez. Si ma simt excelent cand nu am ultimul cuvant! Pe bune!

Incearca si tu! Macar o saptamana!

Leave a Reply

