Ora mea de religie

Sunt un pic derutata de descoperirile mele recente in materie de oameni. Adica de revelatiile pe care le am in ultimele 2-3-4 saptamani. Ori mi s-au deschis mie chakrele  si vad lucrurile altfel, ori dramele colective scot din oameni niste chestiuni pe care le-au tinut ascunse bine, bine, bine.

Cert este ca, cel putin pe retelele de socializare descopar si ma minunez.

Ultimul exemplu este un om pentru care am un respect deosebit. Evident ca n-o sa ii dau numele. Este una din persoanele acelea cu care nu te vezi zilnic, nici macar lunar, dar stie cand ai nevoie de o vorba buna, te ajuta cand si cu ce poate si… are o mare CREDINTA in Dumnezeu. Ma rog, la un moment dat mi se parea un pic exagerat. Un pic mai mult. Bine fie… rau de tot. Dar pe principiul fiecare cu ale lui, nobody is perfect, treceam cu usurinta peste. Caci omul era OM. Si vorbeam despre credinta si nu despre habotnicie (credeam eu eu la momentul acela).  Iar omul avea motivele lui.

Dupa momentul #colectiv mi s-a aprins un bec. Postari pe facebook (repet, este o persoana cu care nu ma intalnesc face to face chiar zilnic, mai exact nu ne-am mai vazut ochi in ochi de vreo 10-12 luni)  despre motivul dezastrului: satanism, au murit pentru ca nu au crezut in Dumnezeu, etc, etc variatii pe tema. Palpaia el becul, caci parca nu imi suna bine. Mi-am zis ca e valul care te usor duce intr-o directie sau alta. Am trecut peste, desi filamentul palpaia acolo undeva cum ca ceva nu e chiar ok.

Dar astazi filamentul a generat un reflector de toata frumusetea. La un comentariu, aparent nevinovat, despre moartea teroristului sef din Paris. Sa ne intelegem, nu ii plang de mila aluia. Adica a nu se intelege ca am vreo simpatie pentru omu’ ala. No way!!! Am suferit pentru Diesel, cainele omort in raidul cu pricina, dar pentru retardatul ala in niciun caz. Pe principiul oricum pe banii tai ai cam murit ca s-a aruncat verisoar-ta in aer langa tine. So, fair well…ce sa zic. Te asteptam intr-o viata viitoare sa iti isapasesti karma.

Dar, tu om cu credinta in Dumnezeu cum zici, si cum predici despre dragostea neconditionata si sa nu facem rau orice ar fi, raul atrage rau, etc, etc, sa te bucuri manifest ca a fost omorat un om? Asa diabolic cum e el si care iti provoaca o repulsie totala si nemasurata …  Cu siguranta nu simti mila si sigur, in adancul sufletului te bucuri ca a scapat lumea de un pericol iminent. Dar parca nu se pupa cu predica sa topai public ca ala a fost omorat!

Si atunci fapt ce este religia scrisa si care imparte lumea in musulmani, ortodoxi, catolici, etc, etc? Este fix o chestiune manuita de om pentru a conduce si manipula oameni (ca imi mai povestea mie un popa in biserica despre cat de naspa sunt catolicii sau budistii; drept care am facut stanga imprejur si am iesit in mare viteza) .

Credinta este altceva. Si nu are legatura cu religia. 

Dumnezeu = Allah = Budha = orice divinitate in care credem. Este unul si acelasi. Cat timp credem!

Intuitiv am stiut asta dintotdeauna. Si de aia nu am avut nevoie de intermediari intre mine si credinta mea. Lucru ce mi-a atras de multe ori predici si comentarii inaltatoare despre de ce trebuie sa ma duc la popa, sa cred si sa nu cercetez. Si ca sunt cam naspa si cam satanista… Ma rog.

Asa ca raman in continuare la convingerea mea: credinta intr-o sursa universala divina – pe care o poti numi cum iti vine tie la indemana (de exemplu eu ii spun Barbosul – ca asa am eu imaginea, a unui om cu barba, de la Michelangelo mi se trage) nu are legatura cu cartea de religie! Si nici nu ai nevoie de intermediari. Caci este in tine! 

 

photo credits: www.jollybengali.net

 

Leave a Reply

